Weetjes

Wanneer is de beste periode om te kopen?
We organiseren jaarlijks een zomeractie tijdens de batjes-periode. Die loopt van half juni tot eind juli. De voorwaarde is wel dat de betaling bij de bestelling dient te gebeuren om de zomerprijs te garanderen! Eventuele latere leveringen zijn op deze manier wel bespreekbaar, maar uiteraard leveren we het liefst zo snel mogelijk na het plaatsen van de bestelling.

 

Hoe wordt de prijs berekend?
Vroeger verrekenden we de vervoerskost in de prijs van het aantal palletten. Door het brede aanbod, doen we dit nu apart. Kostprijs van het product, en eenmalig de vervoerskost bij de totale bestelling. Op het eind komt dit voor de klant voordeliger uit, en is het voor ons overzichtelijker. Klik op "leveringen" om uit te rekenen hoeveel onze goed uitgeruste service u kost.

 

Onze oprit ligt vol kiezel, kan je makkelijk de pallet naar achteren voeren?
Ja, we hebben wel een doorgang van +/- 1,8 meter breed nodig om met onze mini-kooiaap te passeren. We kunnen over gras, kiezel (gravé), opstandjes (max 20cm) en plaatsen uw pallet waar u hem wenst. Zakken lossen is niet in onze dienst inbegrepen!

 

Kan ik achteraf betalen met overschrijving?
Neen. U hebt de keuze tussen betaling bij bestelling (online) of betaling bij levering. Bij de levering kan u ook cash betalen en onze chauffeur heeft ook een mobiel bancontact toestel bij waar alle bankkaarten op kunnen aanvaard worden.

 

Kunnen we betalen met ECO-cheques?
Enkel hout en pellets met ECO-label kunnen betaald worden met ECO-cheques. Al onze houtsoorten en pellets zijn voorzien van dit label. Deze betalingsmogelijkheid is enkel mogelijk bij afhaling of levering, u kan zowel met papieren cheques als elektronische cheques betalen. We aanvaarden tot max. € 250 ECO-cheques per bestelling!

 

Kunnen we een halve pallet pellets laten leveren?
Neen. We leveren enkel per volle pallet. Ook zakken lossen is niet in onze dienst inbegrepen!

 

Is er waarborg op de pallet zelf bij pellets?
Neen. Sommige types liggen op een EURO-pallet, in dit geval vragen we de klant deze opzij te houden voor omruiling bij de volgende levering, of om deze zelf terug te bezorgen indien mogelijk.

 

Wij kopen samen met enkele vrienden of buren? Wordt de levering per adres gerekend?
Indien de verschillende adressen niet te ver verwijderd van elkaar, kunnen we de leveringskost delen door het aantal plaatsen van levering.

 

Wij plaatsten een bestelling. Hoe verloopt het nu verder?
We organiseren onze planning aan de hand van uw vermelde dagen en de regio, we bellen u op om concreet af te spreken. Daarom vragen we een bereikbaar GSM-nummer. Indien u toch niet bereikbaar zou zijn, sturen we een SMS of e-mail met de datum en het geschatte tijdstip van levering.

 

De chauffeur haperde met de pallet bij het maneuvreren tot de gewenste plaats. Bent u verzekerd voor de gemaakte schade?
Ja, wij zijn uiteraard verzekerd voor dergelijke zaken. De mogelijkheid tot aflevering op bijzonder verzoek van de klant wordt beoordeeld door de chauffeur, beoordeelt hij dit als een risico en wil de klant het toch proberen, dan is dit volledig op verantwoordelijkheid van de klant en zijn wij niet aansprakelijk voor schade.

 

Vuile ruit? Slechte verbranding?

Neen, bij ons bestaan geen slechte pellets. Er kunnen veel andere oorzaken zijn hiervoor… zie hieronder.

Toon Degrauwe bvba

Roeselaarsestraat 335
8870 Izegem
051 30 08 91
toon@brandstoffentoon.be