Veel vragen? Veel antwoorden!

Er zijn veel vragen, maar er zijn ook veel antwoorden!

(We zijn nog even aan het werk om alle antwoorden aan te vullen, contacteer ons gerust als er geen antwoord op jouw vraag te vinden is!)

ALGEMEEN

De afhaling/levering is erg dringend, hoe snel is het product beschikbaar?

We hebben altijd voorraad, het volledige aanbod op onze webshop is, al dan niet op reservatie, onmiddellijk beschikbaar voor afhaling of levering.

Ik ben enkel thuis na 16/17u / op zaterdag. Leveren jullie dan?

Helaas zijn deze tijdstippen erg moeilijk te voorzien. Onze leveringen vinden plaats op werkdagen tussen 7u – +/-15u30.

We verwachten enkel dat er iemand beschikbaar kan zijn tussen het tijdslot overdag, desnoods een buur of vriend of familielid die de plaats kan tonen en (indien nodig) de betaling te doen. We bellen de avond voordien, tussen 17u-19u om een meer benaderend tijdstip af te spreken. Leveringen op maandag krijgen op zondag in de late voormiddag een belletje.

In uitzonderlijke gevallen zoals overdreven drukte zijn er wel leveringen na 16u en/of op zaterdag. Het is dus ergens wel mogelijk maar erg beperkte mogelijkheden kunnen de leveringstermijn onnodig tot wekenlang vertragen.

Kan ik mijn bestelling op afroep reserveren, om over bv 6 maanden of later af te halen of te laten leveren?

Neen, om op afroep af te halen is dit enkel mogelijk met een afhaalkaart. Zie afhaalkaarten voor meer informatie. Alle bestellingen zijn verondersteld om asap uit te voeren, tenzij er een afzonderlijke onderlinge overeenkomst werd gemaakt.

Kan ik betalen met cash en/of ecocheques? 

Kan ik een halve pallet aankopen?

Wat is de kostprijs om thuis te leveren?

Wij wonen afgelegen/moeilijk bereikbaar met de vrachtwagen - Er zijn wat hindernissen om tot de gewenste plaats te komen, wat zijn de mogelijkheden?

Wat als er schade toegebracht werd bij de levering door de chauffeur?

Ik ben BTW-plichtig en ik wens een factuur voor mijn boekhouding, kan dat?

Is er waarborg te betalen bij de aankoop van een pallet?

Kan ik na levering/afhaling betalen?

 

BRANDHOUT & BRIKETTEN

Wat is het beste om te branden, briketten of brandhout?

Wat is het verschil tussen de soorten brandhout?

Wat bedoelen jullie met 2e keuze en 3e keuze brandhout?

Wanneer is de beste periode om brandhout aan te kopen?

 

 

 

PELLETS

Welke pellets zijn de beste?

Wat is het verschil tussen A1 en A2? Wat betekent de codes DIN+ EN+ op de zakken? 

Wat is het verschil tussen bleke (naaldhout) en bruine (hardhout) pellets?

Wanneer is de beste periode om pellets aan te kopen?

Ik heb geen plaats om thuis te stockeren, maar ik wil genieten van voordelige palletprijzen. Kan dat?

Wanneer zijn er promoties en/of acties?

 

 

 

Wanneer is de beste periode om hout of pellets te kopen?
De goedkoopste periode om uw voorraad in te slaan loopt van april tot en met augustus. Jaarlijks plannen we acties die het nóg interessanter maken om tijdens de zomermaanden uw voorraad in te doen. In 2022 was dit uitzonderlijk niet het geval.

Hoe wordt de prijs berekend?
Wij bieden u de correcte prijs van het product en rekenen een afzonderlijke leveringskost aan per losplaats. Geen misleidende "gratis" levering of "korting" bij afhaling. Bij ons weet u precies wat u betaalt voor het product en voor het verhandelen van uw bestelling.

Gratis bestaat niet, voor gratis gaat de zon op. Kosten klakkeloos meerekenen in de prijs van het product vinden wij niet eerlijk, daarom rekenen we de meerprijs afzonderlijk in 1 forfait volgens regio, op de totale bestelling.
Waarom volgens regio? Het inladen en uitladen neemt evenveel tijd als er 1 of 5 per bestemming besteld worden, enkel de tijd door de afstand maakt het verschil. Ook kilometerheffing en tonnagebeperkingen zijn mogelijke verwerkingskosten die invloed kunnen hebben op het bepalen van uw verwerkingskost. 

We rekenen 1x leveringskosten aan per losplaats.

 

Onze oprit of voortuin ligt vol kiezelsteentjes, gras, oneffenheden, of er is een drempel of dorpel waar een gewone transpallet niet over kan, kan je toch makkelijk de pallet naar de plaats waar ik wil brengen?
We gaan al het mogelijke uit de kast halen om uw pallet te plaatsen waar u dat wilt. We beschikken over een mini-kooiaap, daarvoor hebben wel een doorgang nodig van +/- 1,8 meter breed om te passeren zonder breuken. We kunnen over gras of andere zachtere ondergrond, kiezel (gravé), opstandjes (max 20cm) en plaatsen uw pallet waar u hem wenst. Let op, wij zijn niet aansprakelijk als er toch derdenschade wordt aangebracht door de wens van de klant, onmogelijke situaties zullen we weigeren, en zakken afzonderlijk lossen of naar boven dragen is niet in onze dienst inbegrepen.

 

Kan ik achteraf betalen met overschrijving?
Neen. U hebt de keuze tussen betaling bij bestelling (online) of betaling bij levering. Bij de levering kan u ook cash betalen en onze chauffeur heeft ook een mobiel bancontact toestel bij. VISA of Mastercard is mogelijk maar hier rekenen we vanaf januari 2024 een meerprijs voor. Onze standaard betalingsvoorwaarde is contant, onze geprefereerde betalingsmethode is cash. 

 

Kunnen we betalen met ECO-cheques?

We aanvaarden tot max 250 euro ecocheques, consumptiecheques of cadeaucheques per bestelling/klant in 1 transactie (aanbieders Sodexo/Pluxee, Edenred of Monizze). We aanvaarden geen meerdere kaarten of soorten cheques door elkaar. Deze beperking is er door de hoge transactiekosten van deze aanbieders.
Enkel producten met ECO-label kunnen betaald worden met ECO-cheques. Al onze houtsoorten, pellets en bepaalde houtskool en soortgelijke zijn voorzien van dit label. Deze betalingsmogelijk is enkel mogelijk bij levering of afhaling, niet online.

 

Kunnen we een halve pallet laten leveren?
Neen, wij leveren de pallet in 1 geheel, zoals ze binnenkomt. We leveren niet per losse zak dus ook niet per halve pallet. 

 

Is er waarborg op de pallet zelf bij pellets?
Neen. Sommige types liggen op een EURO-pallet, in dit geval vragen we de klant deze opzij te houden voor omruiling bij de volgende levering, of om deze zelf terug te bezorgen indien mogelijk. Voor een bigbag is er echter wél een waarborg van 10 euro.

 

Wij plaatsten een bestelling. Hoe verloopt het nu verder?
We organiseren onze planning aan de hand van uw vermelde dagen en de regio, via onze online agenda zal u een mailtje ontvangen met de ingeplande datum. De avond vooraf bellen we op om verder af te spreken.

 

De chauffeur haperde met de pallet bij het maneuvreren tot de gewenste plaats. Bent u verzekerd voor de gemaakte schade?
Ja, wij zijn uiteraard verzekerd voor dergelijke zaken. De mogelijkheid tot aflevering op bijzonder verzoek van de klant wordt beoordeeld door de chauffeur, beoordeelt hij dit als een risico en wil de klant het toch proberen, dan is dit volledig op verantwoordelijkheid van de klant en zijn wij niet aansprakelijk voor schade.

 

Vuile ruit? Slechte verbranding?

Neen, bij ons bestaan geen slechte pellets. Er kunnen veel andere oorzaken zijn hiervoor… zie hieronder.

 

 

Toon Degrauwe bv

Roeselaarsestraat 335
8870 Izegem
BTW-nummer: BE0872.653.273
051 30 08 91
admin@brandstoffentoon.be